-->

dimarts, 28 de gener del 2014

Tertúlia literària gener 2014

La Petita Joia de'n Patrick Modiano serà l'obra que analitzaran els participants del club de lectura el divendres 31 de gener de 2014 a les 20.00 hores.
La Petita Joia en Patrick Modiano integra plenament els seus personatges en la seva lluita contra l'oblit i descriu el canvi  que succeeix en les seves vides a partir del mateix argument.
  • Inici de la novel·la:

"Feia dotze anys que ningú no m'anomenava ja "Petita Joia" i em trobava a l'estació de metro de Châtelet a l'hora punta. Estava barrejada amb la multitud que seguia l'interminable passadís, damunt la cinta transportadora. Hi havia una dona amb un abric groc. El color de l'abric m'havia cridat l'atenció i la veia d'esquena, a la cinta transportadora. Després, caminava seguint el passadís amb la indicació "Direcció Château-de-Vincennes". Ara, estàvem immòbils, premuts els uns contra els altres enmig de l'escala, esperant que s'anés obrint el portell automàtic. La dona era al me costat. Aleshores, li vaig veure el rostre. La semblança d'aquest rostre amb el de la meva mare era tan sorprenent que vaig pensar que era ella."
  • Parts de l'obra:

"- Què busques exactament en la vida?
Semblava demanar disculpes per aquesta pregunta vaga i solemne. Em mirava fixament amb els seus ulls clars, i em fixava que els tenia d'un blau gairebé gris. Tenia unes mans molt elegants.

- Que què busco en la vida?
Vaig agafar alè. Calia que respongués alguna cosa. Un tipus com aquell, que parlava vint llengües, no hauria acceptat que no respongués res. (Pàgina. 29) 

"-Ens cal trobar un punt fix perquè la vida deixi de ser aquest devessall perpetu...
Em somreia com si volgués atenuar el to seriós de les seves paraules.
- Quan trobem el punt fix, aleshores tot anirà millor, no et sembla?
Em va semblar que intentava recordar el meu nom. De nou, vaig tenir ganes de presentar-me tot dient-li: "Em deien la Petita Joia". Li ho explicaria tot des del començament. Però em vaig limitar a dir:
- Em dic Thérèse." (Pàgina. 30) 
  • Enllaços d'interès:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

favicon.ico